Сьогодні у світі відбувається четверта промислова революція, основною характерною ознакою якої є повне, вичерпне і всеосяжне користування інтернет-технологіями для вдосконалення різноманітних процесів, пов’язаних із життєдіяльністю людини. Бурхливий технологічний прогрес відкриває широкі можливості цифрової трансформації економічних відносин. Цифрова трансформація дозволяє автоматизувати бізнес-операції, що підвищує їх ефективність і продуктивність, відкриває нові можливості, впливає на розвиток підприємництва, сприяє формуванню нових продуктів та моделей управління.
Під цифровою трансформацією переважно розуміють перетворення різних галузей економіки, моделей ведення бізнесу, управлінських парадигм, економічних відносин і соціальних практик за рахунок використання сучасних цифрових технологій. Саме цифрова трансформація визначатиме у найближчому майбутньому конкурентоспроможність держав і бізнесу як на національному, так і світовому рівнях. Цифрова трансформація торкнеться кожної галузі та назавжди змінить економіку, соціальний захист, оборону, охорону здоров’я, освіту, науку, логістику тощо. Не залишаться осторонь від цифрових трансформаційних процесів й суспільство, особистість. Так, цифрова економіка є драйвером до поліпшення соціально-економічного життя суспільства.
Спеціалісти Міжнародної консалтингової компанії Сідкон радять: перед тим, як проводити цифрову трансформацію бізнесу, доцільно провести аудит системи кібербезпеки, що дозволить контролювати і запобігти виникненню різних видів загроз для кібербезпеки компаній. Також важливо ознайомитися з ризиками та небезпеками форсованої цифровізації, оскільки зайва поспішність при впровадженні цифрових технологій несе ризики: форсування цифровізації небезпечно при низькому рівні інформаційної безпеки бізнес-структури.
Тому на корпоративному рівні з метою упередження цифрових ризиків спочатку треба чітко осмислити, які цілі вирішуватиме кожен крок цифрової трансформації, яку користь в майбутньому принесе компанії та чи інша цифрова технологія. Слід провести ранжування пріоритетів щодо інвестування в окремі проекти цифровізації, виходячи з того, які саме рішення, що забезпечують створення найбільшої вартості для бізнес-моделі компанії. При цьому слід врахувати потребу у фінансових ресурсах, очікуваний ефект від впровадження цифрових технологій, ризики зміни наявної бізнес-моделі тощо. Тобто треба розробити стратегію цифрової трансформації компанії з метою упередження ситуації, коли фактична ефективність цифрових трансформацій не відповідатиме очікуванням.
Читайте та обговорюйте, та приєднуйтесь КИЇВ до нашого соціуму - Telegram або Facebook