Написати нам  -  Розмістити статтю  -  Телеграм  -  Facebook  -  YouTube.новини  -  На головну 


   

Конкурентна розвідка та корпоративна безпека


Актуальність питання розвитку конкурентної розвідки на корпоративному рівні останнім часом значним чином зросла в усьому світі, що пов’язано з такими процесами, як глобалізація економіки, зростання конкуренції, цифровізація, віртуалізація економіки, розвиток інформаційних технологій. На сьогодні відому фразу – «хто володіє інформацією, той володіє світом» – слід доповнити уточнюючою тезою про те, що «володарі світу» не просто володіють інформацією, а володіють інформацією розвідувально-конкурентного змісту.

«Конкурентна розвідка з'єднує ретроспективу, перспективу і розуміння суті того, що відбувається, «не дозволяючи самому гучному голосу в кімнаті впливати на прийняття рішень», – зазначає екс-президент найбільшої у світі асоціації з конкурентної розвідки – Society of Competitive Intelligence Professionals (SCIP) К. Маккі, – «При правильній організації процесу конкурентної розвідки виникають колосальні можливості для отримання прибутку та істотно знижуються стратегічні ризики». Конкурентна розвідка визначається як критично важливий процес управління та здійснення діяльності компанії з аналізу зовнішнього середовища для підтримки прийняття управлінських рішень. Цей процес включає моніторинг компаній-конкурентів, ринків, клієнтів, постачальників тощо.

Відомо, що для бізнес-структур 95% корисної інформації дає конкурентна розвідка, 4,1% інформації можна легально отримати від державних структур. При цьому можливості конкурентної розвідки доступні практично всім.

Підкуп відповідальних осіб та вербування секретаря компанії-конкурента не дають і десятої частини тих відомостей, які можна отримати з відкритих джерел. Перший директор ЦРУ Роско Х. Хілленкоеттер (Roscoe H. Hillenkoetter) стверджував, що 80% інформації розвідслужби отримують з книг, журналів, наукових та технічних оглядів, фотографій, даних комерційного аналізу, газет та радіопередач.

Впровадження інструментів і методів конкурентної розвідки має високу ступінь економічної віддачі, забезпечує конкурентні переваги та дозволяє уникати багатьох помилок і загроз у конкурентному середовищі.

При цьому застосування конкурентної розвідки повинно бути систематичним, так як разові звернення до цього бізнес-інструменту у підсумку дають мінімум результату. Виключно тільки на постійній основі моніторинг, аналіз та оцінка ситуації на ринку дозволять компанії максимально розвинути свої конкурентні переваги. Якщо методи конкурентної розвідки застосовуються безперервно, це дозволяє в рази збільшити шанси компанії на сприятливе майбутнє, так як у цьому випадку керівництво компанії буде заздалегідь поінформовано та підготовлено на підставі:


  • прогнозів змін кон'юнктури ринку, дій контрагентів, політичних і законодавчих нововведень;

  • виявлення потенційних конкурентів, витоків інформації, загроз безпеці компанії;

  • аналізу нових технологій, патентів, ліцензій та інших результатів інтелектуальної діяльності;

  • оцінки створення, придбання нового бізнесу, розширення наявного підприємства, відкриття нових напрямків діяльності;

  • постійного збору та аналізу відомостей про партнерів, конкурентів та клієнтів.
  • Безумовно, цей список не є остаточним та з розвитком конкурентної розвідки буде доповнюватися й іншими питаннями. Однак вже ці можливості дозволяють керівництву компаній приймати рішення на основі актуальної та достовірної інформації і чітко проаналізованих прогнозів.

    Конкурентна розвідка є потужними високоефективним інструментом, який забезпечує виживання та комерційний успіх бізнес-структур. Враховуючи тенденції розвитку суспільства та інформаційних технологій, застосування та подальший розвиток конкурентної розвідки може стати основою створення дієвих інструментів формування сучасного бізнес-середовища.

    Вітчизняний і зарубіжний досвід розвитку ринкових відносин демонструє, що жодна організація не може ефективно діяти в умовах гострої конкурентної боротьби без глибокого та всебічного розуміння ринкового середовища або не маючи у своєму розпорядженні новітньої, повноцінної і достовірної інформації про те, що в ньому відбувається.

    Сьогодні на корпоративному рівні як ніколи актуально вміння передбачати ринкові зміни та відповідним чином адаптуватися. Уже навряд чи можна говорити про життєстійкість компанії без акумулювання засобів та ресурсів на передбачення несподіваних ситуацій, на ідентифікацію зовнішніх ризиків та прийняття відповідних управлінських рішень. Це ініціює створення системи конкурентної розвідки та розробки механізмів її ефективного функціонування.

    В Україні також поступово формується ринок розвідувальних послуг, цей процес потребує ґрунтовного вивчення, врахування світового досвіду та підготовки кваліфікованих фахівців. На українському ринку спостерігається стійка затребуваність сучасних методів, технологій та інструментарію конкурентної розвідки.

    Конкурентна розвідка має розглядатися вітчизняними бізнес-структурами як необхідна умова забезпечення стратегічної стабільності, конкурентоздатності та економічної безпеки компаній. Вважається, що конкурентна розвідка є життєво важливим інструментом для забезпечення перемоги в ринковій конкуренції.

    Процеси і тенденції, які спостерігаються в світовій економіці та менеджменті, дозволяють дійти висновку, що розвинені країни вже перейшли від Індустріального Століття до Віку Інформації і, далі, йдуть до Віку Розвідки. Конкурентна розвідка є логічним продовженням, черговим етапом у загальній еволюції світової економіки та менеджменту.
    Читайте та обговорюйте, та приєднуйтесь КИЇВ до нашого соціуму - Telegram або Facebook
    Ще новини





    На початок