Написати нам  -  Розмістити статтю  -  Телеграм  -  Facebook  -  YouTube.новини  -  На головну 


   

Коли досудове врегулювання спору є обов'язковим?


Господарські відносини між сторонами угоди про співпрацю можуть бути розірвані у добровільному чи судовому порядку. Судове вирішення справ потребує багато часу, а правила вчинення дій чітко описані в українському законодавстві. І саме з цього приводу учасники часто висловлюють бажання врегулювати спір https://firstlegal.com.ua/services/vregulyuvannya-sporiv/ у досудовому порядку. Також у судочинстві України передбачено обов’язкове вирішення спору без втручання суду за наявності певних умов.
Коли досудове врегулювання спору є обов'язковим?

Досудове врегулювання спорів та претензійна робота


У випадку, коли ситуацію можна вирішити без залучення суду та коли закон зобов’язує підприємців вжити заходи задля врегулювання проблеми без втручання суду, позовна заява буде відхилена. Це мотивоване ЗУ «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів», що діє з 15.12.2017.

Умови, в яких містяться вимоги щодо включення в позовну заяву відомостей про вжиття заходів досудового врегулювання спору, передбачені адміністративним, цивільним та господарським законодавством України, а саме:


  • п. 6 ч. 3 ст. 162 ГПК України;

  • п. 6 ч. 3 ст. 175 ЦПК України;

  • п. 6 ч. 5 ст. 160 КАС України.
  • Суд не буде розглядати справу й прийме рішення про повернення позовної заяви на підставі п. 6 ч. 5 ст. 174 ГПК України, п. 7 ч. 4 ст. 185 ЦПК України, п. 4 ч. 4 ст. 169 КАС України, де наведена вимога стосовно надання доказів вжиття своєчасних та повних заходів, спрямованих на досудове врегулювання спору.

    Робота, яка стосується досудового врегулювання господарських спорів, називається претензійною. Її головною метою є повне усунення проблеми або запобігання негативному впливу на господарську діяльність, спричиненому невиконанням зобов’язань контрагентів, що дасть можливість уникнути звернення в суд.

    Претензійна робота складається з декількох послідовних етапів, серед яких:


  • вивчення проблеми, що потребує рішення в суді;

  • збір документальної інформації, яка підтверджує факти порушення прав;

  • проведення розрахунків;

  • складання претензії;

  • передача документа відповідачу.
  • Складання документа потребує багато часу та досвіду. В процесі підготовки документів застосовуються різні методи збору економічної та юридичної інформації, і саме тому у розробці претензії мають брати участь не тільки юристи, а й бухгалтери та економісти.

    Порядок вручення претензії та строки розгляду


    Стосовно порядку пред’явлення претензії законодавством України передбачена можливість вручення документів особисто, а також відправлення поштовими службами. 


    Дата вручення (отримання) повідомлення вважається днем, від якого починається відлік часу, що відведено у межах вчинення досудового врегулювання спорів. Згідно із законодавством, на розгляд суті претензії та підготовку відповіді контрагенту надається 1 календарний місяць, якщо інший строк не встановлено кодексами або іншими законодавчими актами. 

    Повідомлення заявника про результати розгляду претензії має відбуватися у письмовій формі. Відповідь має бути складена та підписана уповноваженими особами відповідача або відповідачем та направлена адресату поштою або кур’єром. Порядок відправлення відповіді регулюється ч. 8 ст. 222 ГКУ.

    Досудове врегулювання спорів, що виникають у разі зміни та розірвання господарських договорів, варто довіряти спеціалістам. Участь адвоката у таких справах є невід’ємною та вкрай важливою.

    Юридична компанія First Legal готова допомогти українським підприємцям, які потребують професійної допомоги у господарській діяльності. Спеціалісти компанії знають, які заходи треба вжити задля досудового вирішення спору, а також взяти участь у процесі створення претензій. З повним переліком послуг, що надають юристи, а також умовами співпраці можна ознайомитись на сайті компанії. Свої питання можна залишити у спеціальній формі або задати фахівцям при спілкуванні в офісі чи телефоном.
    Читайте та обговорюйте, та приєднуйтесь КИЇВ до нашого соціуму - Telegram або Facebook
    Ще новини





    На початок